lördag 22 augusti 2009

Fika!

Nu har jag fått scrappat lite igen. Har klarat av min första tenta, för denna perioden och har en kvar. Fick ett litet avbrott i mellan dessa där det fanns tid för lite pyssel. Denna bilden är tagen i Norrköping när vi besökte ett gårdscafé. Det var ett supermysigt ställe som låg precis vid en liten å. 
Dom gröna blommorna är inköpta i Norrköping, i en blomsteraffär. Jag har för en gång skull fått till lite journaling på denna sidan och tycker faktiskt inte att det förstörde allt för mycket. Det känns roligt att kunna skriva ner lite att minnas för framtiden. Jag älskar besticken som jag använt här. De är ursöta. Både det blommiga och det prickiga pappret passar bra ihop med de gamla byggnaderna på bilden. 

Har också hunnit med att göra två stycken kort. Denna stämpeln återkommer ofta på mina kort. Jag har lagt glossy accent på skorna, så det ser ut att vara lackskor. Blev ganska sött.
Insidan och baksidan på kortet ser ut på följande vis. 
Detta kortet gjorde jag av spillbitar från min LO ovan. Jag har även här använt mig av glossy accent, på rosorna som igelkotten håller i. Igelkotten är ett klistermärke och inte en stämpel. 
Blev även lite papper över för att göra insidan av kortet och baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar