måndag 31 augusti 2009

Kvällspromenad

Jag har gjort något väldigt ovanligt. Jag har skapat en LO som har en helt annan stil än vad mina LO:s brukar ha. Den är inte gjord i glada, skrikiga färger och raka linjer (lite raka linjer var ju svårt att undgå). Min edge scraper har fått jobba hårt och även mina chalkar. Jag har verkligen kämpat för att "smutsa" ner min LO. Detta genom att måla på den och riva sönder den. Pappret har också blivit ihop knycklat. 

Fotografiet är taget av Mikael, som troligtvis tog några hundra kort denna kvällen. Tycker att han lyckades bra. Motivet är de gamla industrierna i Norrköping. Upplägget på LO:n gjorde jag efter MiMa:s skisstävling, som ni hittar här.
Jag har för ovanlighetens skull fått med lite journaling på LO:n, förvånar mig själv på många sätt med denna LO. Jag hade ännu mer att skriva men fick inte plats, har nog aldrig hänt förut. 

Fick äntligen användning av mina fina game spinners, som jag använt som visare. Jag gillar dom väldigt mycket men har inte riktigt hittat något bra användningsområde för dessa förrän nu. Jag har valt att chalka alla papper och även de bokstäver jag använt. De fick lite mer liv tack vare detta. Har också tagit två detaljbilder på min LO.

1 kommentar:

  1. Den bilder säger mer än 1000 ord, jättehäftigt tycker jag.

    Kram M

    SvaraRadera