måndag 19 oktober 2009

Färgtema

Jag har gjort ett kort efter en tävling med färgtema. Det gick ut på att man skulle skapa något i färgerna grönt och orange. Man fick även använda sig av vitt, svart och brunt. 
Det orangea pappret som flickan sitter på är embossat. Jag var på mässa i helgen och fick då tag på denna på rea. Tycker att det blev superbra. Visar därför en närmare bild på detta. 
För ett tag sedan beställde jag dessa stora vita rosor på nätet. Detta i tron om att de var små rosor, som de i andra hörnet. Har inte lyckats använda dem förrän nu, då jag tycker att de är lite vräkiga. Tycker dock att den gjorde sig bra här...blomman fick stå i centrum.  
Har även använt några vanliga små rosor. 
Insidan av kortet blev randig denna gången. Tycker att det blev en snygg effekt att ha pappret randigt åt ena hållet och banden randiga åt andra. 
Har använt min spellbinder för att göra etiketten. 
Det fick bli en rund etikett på baksidan av kortet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar