söndag 1 november 2009

Ännu en julig uppdatering

Som jag nämnde härom dagen så kommer det bli mycket julkort framöver. Får nog snart göra om designen på min blogg så att även den blir lite julig. Kanske får bli till första advent. 

Jag gjorde denna gången ett kort utan stämplat motiv. Swirlen mitt på är en rub-on. Den är inte direkt julig men jag tyckte att den gjorde sig bra tillsammans med resten.  Även i detta fall lät jag pappret, med de ursöta renarna på, tala för sig själv och lät dekorera kortet ganska sparsamt. 
Jag gillar verkligen granen, så därför visar jag en närmare bild på denna :)
Även swirlen förtjänade en närbild.
Insidan av kortet blev denna gången randig. Tycker att snöret som jag använt här ger en härlig julkänsla, även om det randiga pappret kanske inte gör det.
Valde att sätta en gran även på insidan av kortet.
Det fick bli renar på baksidan av kortet också. Det känns som lite slöseri att använda detta fina pappret till baksidan av kortet. Å andra sidan gör det väldigt mycket för helhetsintrycket. Valde att lämna rutan tom för att kunna skriva namn och adress. Även här fick det bli en gran. 

1 kommentar:

  1. Hej Marina!
    Jättefin kort du gör, jag är ofta inne på din sida och tittar. Det med mössen är ju så fina, men jag har nog grankortet på första plats. Dom är fina allihopa.
    Det var Lena som berättade att du gjorde dessa.
    Fortsätt att skapa och hälsa till Mikael från mej //Bittan

    SvaraRadera