onsdag 23 september 2009

A surfer

Det var med detta kortet jag vann den första tävlingen på rekordträffen. Tävlingen gick ut på att man skulle följa en skiss. Det blev ett ganska enkelt kort med inte allt för mycket dekorationer. Tycker att det blev fint med ringen med pärlor på kortet och att den delvis går över motivet. 
Visar en närmare bild på ringen med pärlor och även en del av de andra dekorationerna. 
Jag har lagt stickles på vågorna för att få det att se lite mer levande ut. Även fiskarna har fått lite glitter på sig. 

Det blev inte så mycket papper över efter att jag gjort en LO och även framsidan av kortet. Det fick därför bli en ganska enkel insida av kortet. 
Valde att använda det mönstrade pappret på baksidan, istället för insidan av kortet. Pappret sitter igentligen rakt, det är jag som fotat det så det ser ut vara snett. Har också valt att lämna rutan tom på baksidan så man kan skriva adressen där, om man väljer att skicka kortet. 

1 kommentar:

  1. Åhh! Tack snälla för dina fina ord!!! Om du bara visste hur glad jag blev! *ler så stort jag bara kan* Jag har varit nära att lägga ner det här med att scrappa. Känns ibland som att tid o ork inte riktigt räcker till... Men när jag läser så rara kommentarer som din, blir allting genast mycket roligare o på nåt sätt värt det :-) Så - TACK!

    Och vad glad jag är att jag så här har kunnat hitta tillbaka till dig också! Älskar att se färgglada bloggar! Jag är inne i en smutsa-ner-papper-med-svart-ink period, så jag glömmer bort ibland hur fint det är med glada lysande färger! :-) Vet du vad som slog mig när jag surfade runt här inne hos dig? Hur fantastiskt fina rosetter du gör!!! Hehe.. ja.. jag tycker såna detaljer gör mycket :-) Och rosetter är nåt jag alltid får kämpa med.. blir aldrig riktigt bra.. hmm.. undrar vad din hemlighet är ;-)

    SvaraRadera